ایکس‌باکس وان

 

ایکس‌باکس وان (به انگلیسیXbox One)‏ کنسول جدید معرفی شده توسط مایکروسافت در ۲۱ می ۲۰۱۳ و از نسل هشتم کنسول‌های بازی است. این کنسول جانشین ایکس‌باکس ۳۶۰ شده‌است.

بازی‌ها

تعدادی از عناوین مشهوری که قرار است برای کنسول ایکس‌باکس وان توسعه یابند به شرح زیر هستند:

Xbox One
upright=۱٫۲
upright=۱٫۱۵
تصویری از ایکس‌باکس وان به همراه کنترلر و کینکت
گسترش‌دهنده مایکروسافت
سازنده مایکروسافت
خانوادهٔ محصول ایکس‌باکس
گونه کنسول بازی
نسل هشتم کنسول‌ها بازی
تاریخ انتشار ۲۰۱۳[۱]
رسانه دیسک بلو-ری[۲]
سیستم عامل XboxOS
واحد پردازش مرکزی ای‌ام‌دی ۸ هسته‌ای APU[۲]
ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۰۰ گیگابایت (HDD)[۲]
حافظه ۸ گیگابایت DDR3[۲][۳]
گرافیک Radeon variant
صدا 7.1 surround sound
ورودی ۳ پورت USB3.0 و ۱ پورتHDMI
دوربین 1080p کینکت
خدمات برخط اکیس‌باکس لایو
سازگاری عقبرو خیر[۴]
پیشینیان ایکس‌باکس ۳۶۰
وب‌گاه


تاريخ : جمعه 1 شهريور 1392برچسب:, | 14:21 | نویسنده : آرمان |

پلی‌استیشن ۴

پلی‌استیشن ۴
PlayStation 4 logo and wordmark.svg
PlayStation Four.png
کنسول بازی پلی استیشن ۴ با کنترلر دال شاک ۴ و دوربین پلی استیشن
گسترش‌دهنده سرگرمی کامپیوتری سونی
سازنده سرگرمی کامپیوتری سونی
خانوادهٔ محصول پلی‌استیشن
گونه کنسول بازی رایانه‌ای
تاریخ انتشار سه ماه پایانی سال ۲۰۱۳
قیمت اولیه 399.99 دلار آمریکا
رسانه دیسک بلوریدی وی دی
واحد پردازش مرکزی Semi-custom 8-core AMD 
ظرفیت ذخیره‌سازی 500 گیگابایت دیسک سخت (قابل ارتقا)
حافظه 8 گیگابایت 
نمایشگر
گرافیک Semi-custom AMD GPU(integrated into APU)
ورودی کنترل‌کننده پلی استیشن ویتا
دوربین
اتصال‌دهندگی 802.11 b/g/n Wireless, Bluetooth 2.1, USB 3.0, Ethernet 10/100/1000
خدمات برخط شبکه پلی استیشن
سازگاری عقبرو ندارد
Cloud-support planned
(
پیشینیان پلی استیشن 3
وب‌گاه

پلی‌استیشن ۴ (به انگلیسیPlayStation 4)‏ نام یک کنسول بازی رایانه‌ای از سوی سرگرمی کامپیوتری سونی است که قرار است در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۳ عرضه شود. این کنسول اولین بار در ۲۰ فوریه ۲۰۱۳ در یک کنفرانس اختصاصی از سوی سونی که در شهر نیویورک برگزار شده بود معرفی شد.

ویژگی‌های کنترلی

در طول کنفرانس اختصاصی معرفی این کنسول سونی از دسته جدید دال‌شوک ۴ و در E3 2013 از نسل بعد دوربین پلی استیشن به طور انحصاری برای این کنسول پرده برداری کرد.

بازی‌ها

در حال حاظر بیش از 90 بازي براي اين كنسول قدرتمند تایید شده است كه بیش از 30 عنوان آن انحصارا برای این کنسول در دست ساخت است. از جمله عنواین انحصاری تایید شده برای این کنسول میتوان به بازی های قتلگاه: شدو فال، Drive club، Infamous:second son که توسط خود سونی انتشار میابند و همچنین دو شرکت ژاپنی کپکام و اسکئرانیکس دو بازی Deep Down و فاینال فانتزی 14 را به صورت انحصاری برای این کنسول در دست ساخت دارند.

سخت افزار

در این کنسول بازی برای اولین بار است که در خانواده پلی‌استیشن از پردازنده‌ای با معماری x86 و همچنین ساخت ای‌ام‌دی استفاده می‌شود. این کنسول بازی مجهز به یک APU (واحد پردازش شتاب داده شده) که دارای ۸ هسته‌ قدرمند AMD Jaguar و پردازشگری گرافیکی که بر اساس معماری AMD GCN طراحی شده است و توانایی پردازش ۱.۸۴ ترافلاپ را دارد میباشد و همچنین این کنسول بازی دارای ۸ گیگابایت حافظه جانبی از نوع GDDR5 با پهنای باند 178 گیگابایت بر ثانیه می‌باشد.

 



تاريخ : جمعه 1 شهريور 1392برچسب:, | 13:14 | نویسنده : آرمان |

اسباب‌بازی

 

اسباب‌بازی و آدمک‌های کابوی‌ها و سرخ‌پوستان، از وسایل مورد علاقه بسیاری از کودکان، بخصوص پسربچه‌ها است.

اسباب‌بازی وسیله‌ای برای بازی‌کردن است که به‌طور معمول به‌وسیلهٔ کودکان و حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در رشد و شکوفایی استعدادهایشان به آنان کمک می‌کند. البته مورد استفاده قرار گرفتن آنان توسط بزرگسالان و حیوانات غیر اهلی نیز غیر معمول نیست. وسایل متعددی به عنوان اسباب بازی تولید می‌شوند اما از هر وسیله ای هم نمی‌توان به عنوان اسباب بازی استفاده کرد. هر اسباب بازی باید استاندارد باشد(نه فقط اسباب بازی) و آرم استاندارد آن کشور یا قاره بر روی بسته یا خود وسیله حک شده باشد تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود.بهتر است که از فروشگاه ها و شرکت های نامعتبر خریداری نشود.پس بای خرید یک اسباب بازی به این نکات توجه شود:

1-داشتن یا نداشتن مارک استاندارد محصول آن کشور یا قاره 2-شرکت سازنده(باید یک شرکت معروف باشد) 3-جنس آن اسباب بازی 4-رده سنی مشخص شده برای آن اسباب بازی(مثلا روی بسته آن نوشته شده که <برای کودکان بالای 3 سال>)

اگر به این نکات توجه نشود،ممکن است برای استفاده کننده خطراتی ایجاد شود؛مثلا ممکن است که رنگ آن اسباب بازی خطرناک و غیر استاندارد باشد و یا ممکن است دارای قطعات ریز باشد و برای کودکان زیر 3 سال خطر ناک باشد و...

اسباب بازی‌ها ریشهٔ ما قبل تاریخی دارند. در پایگاه‌های باستان‌شناسی عروسک‌هایی که بچه‌ها، حیوانات، و سربازان را تداعی می‌کنند، هر روزه یافته می‌شود. در زمان های قدیم کودکان خود برای خویش اسباب بازی می ساختند.بعد ها کسانی پیدا شدند که برای کودکان شروع به ساختن اسباب بازی کردند.این روز ها بازی کردن مجازی شده و کمتر کودکی با کامپیوتر آشنا نیست.

 



تاريخ : جمعه 1 شهريور 1392برچسب:, | 12:54 | نویسنده : آرمان |

فوتبال

 
 
 
فوتبال

بازیکن مهاجم (شمارهٔ ۱۰) در حال تلاش برای واردکردن توپ درون دروازه و گل‌زدن است.
بالاترین نهاد ورزشی فیفا
لقب(ها) فوتبال، ساکر، بازی زیبا،بازی جهانی،ورزش پادشاه
نخستین مسابقه سده نوزدهم میلادی در کشور انگلستان
مشخصات
تماس بله
اعضاء تیم ۱۱ نفر در هرتیم
تفکیک جنسیت بله (جداگانه)
رده‌بندی ورزش تیمی، بازی توپی
تجهیزات توپ فوتبال
محل برگزاری زمین فوتبال
المپیک از المپیک ۱۹۰۰ پاریس–تاکنون (به‌جز المپیک ۱۹۳۲ لس‌آنجلس)
پارالمپیک خیر
کشور یا منطقه سراسر جهان

فوتبال (به انگلیسیFootball)‏ یک ورزش تیمی و محبوب‌ترین بازی در سراسر جهان استکه توسط دو تیم یازده نفره متشکل از بازیکنان فوتبال با یک توپ فوتبال بر روی چمن طبیعی یا مصنوعی با هدف گل‌زدن انجام می‌گیرد. یازده بازیکن هر تیم شامل چندمهاجم، هافبک، مدافع و یک دروازه‌بان می‌شوند که توسط سرمربی در زمین چیده می‌شوند و مانند یک سیستم عمل می‌کنند کهسیستم فوتبال نامیده می‌شود. امروزه بیش از ۲۵۰ میلیون فوتبالیست در بیش از ۲۰۰ کشور وجود دارند.

قدمت فوتبال به چندین سدهٔ پیش از میلاد و به چین بازمی‌گردد که به تدریج در یونان و روم نیز رواج‌یافت. فوتبال مدرن امروزی نیز در سال ۱۸۶۶ در مدارس انگلستان شکل‌گرفت و به تدریج گسترهٔ پراکندگی آن همهٔ جهان را زیر پوشش خود قرارداد. با شکل‌گیری سازمان فیفا در سال ۱۹۰۴ و ایجاد رقابت جام جهانی فوتبال، این ورزش بسیار گسترده‌تر شد.

طول زمین فوتبال ۹۰ تا ۱۲۰ متر و عرض آن ۴۵ تا ۹۰ متر است. فوتبال در دونیمه ۲۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای انجام می‌گیرد و در بازی‌های حذفی و رفت و برگشتی گاهی‌اوقات، وقت‌های اضافه و پنالتی نیز به آن افزوده می‌گردد. فوتبال ضوابطی دارد که قوانین فوتبالنامیده می‌شوند و نمی‌توان بر خلاف آن‌ها عمل‌کرد. سازمان فیفا علاوه بر فوتبال، نهاد رسمی ورزش‌های فوتسال و فوتبال ساحلینیز می‌باشد و کنفدراسیون‌های قاره‌ای یوفا، اِی‌اِف‌سی، سی‌اِی‌اِف، کونکاکاف، کونمبول و اُاِف‌سی از زیرشاخه‌های فیفا هستند.

جام جهانی فوتبال از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی جهان است که هر چهارسال یک‌بار در یکی از کشورهای جهان روی می‌دهد. علاوه بر این، مسابقات بین‌المللی دیگری مانند بازی‌های المپیک تابستانی، جام کنفدراسیون‌ها، جام باشگاه‌های جهان، جام ملت‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا نیز رایج است. لیگ‌های متعددی ازجمله لا لیگا و لیگ برتر انگلستان در کشورهای مختلف به‌وجود آمده‌اند که نوعی مسابقات داخلی محسوب می‌شوند. فوتبال بانوان نیز از اواخر سدهٔ نوزدهم میلادی به راه‌افتاد. فیفا ادعا می‌کند که وظیفهٔ محافظت بازیکنان از زورافزایی را به‌خوبی انجام می‌دهد و فوتبال، از زورافزایی پاک است. در سال ۲۰۰۴، فیفا یک منشور اخلاقی برای اجرای بازی‌های جوانمردانه به‌تصویب رساند. اما در سال ۲۰۰۶، این منشور بازنگری‌شد و منجر به تشکیل نهاد قضایی سوم فیفا شد.



تاريخ : جمعه 1 شهريور 1392برچسب:, | 12:40 | نویسنده : آرمان |

تنیس

 
 
مارات سافین در حال زدن ضربه سرویس

 

تِنیس ورزشی راکتی است که بین دو نفر (سینگل) یا بین دو تیم دونفره (دوبل) بازی می‌شود. هر بازیکن راکتی دارد که دارای صفحه‌ای از شبکه توری است. بازیکن با این راکت، توپی لاستیکی با پوشش نمدی را به زمین حریف پرتاب می‌کند. بازیکنی (یا تیمی) که زودتر امتیاز نهائی را به دست آورد برنده‌است.

این ورزش ابتدا در بریتانیا و بیشتر میان اشراف‌زادگان رایج شد و سپس به سایر کشورهای انگلیسی زبان رفت و اکنون در همه کشورها بازی می‌شود. به دلیل تجهیزات گران قیمت و زمین مناسب برای انجام این ورزش، هنوز هم تنیس به عنوان یکی از ورزش های گران قیمت شناخته می شود.

تنیس از ورزش‌های المپیک است. در برخی از کشورها به آن تنیس میدانی می‌گویند تا از ورزش دیگری بنام تنیس شاهی که در سالن و در زمینی با ابعاد متفاوت بازی می‌شود و همچنین تنیس روی میز (که در برخی کشورها با نام پینگ پنگ) متمایز گردد.

اندازه‌های زمین تنیس

 



تاريخ : جمعه 1 شهريور 1392برچسب:, | 12:27 | نویسنده : آرمان |

توماس ادیسون

 

توماس آلوا ادیسون (۱۱ فوریه ۱۸۴۷ - ۱۸ اکتبر ۱۹۳۱مخترع و بازرگانی آمریکایی بود. او وسایل متعددی را طراحی یا کامل کرد که مهم‌ترین و معروفترین آنها لامپ رشته‌ای است.

هنگامی که ادیسون در دوره ابتدایی درس می خواند مدیر مدرسه وی اعتقاد داشت که ادیسون شاگرد کودنی است و عذر وی را از مدرسه خواست.ادیسون در طول حیات علمی خویش توانست ۲۵۰۰ امتیاز اختراع را در ایالات متحدهٔ آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به نام خود ثبت کند که رقمی حیرت‌انگیز و باورنکردنی به نظر می‌رسد. واقعیت این است که بیشتر اختراعات وی تکمیل شدهٔ کارهای دانشمندان پیشین بودند و ادیسون کارمندان و متخصصان پرشماری در کنار خود داشت که در پیشبرد تحقیقات و به سرانجام رسانیدن نوآوری‌هایش یاریش می‌کردند. دهنی ذغالی تلفن، ماشین چاپ، میکروفن، گرامافون، ،  (نوعی دستگاه نمایش فیلم)،  موتور و  از جمله مواد و وسایلی هستند که بدست ادیسون و همکارانش ابداع یا بهینه شدند.

ا

توماس آلوا ادیسون
زادروز ۱۱ فوریه ۱۸۴۷
 ایالات متحده آمریکا پرچم ایالات متحده آمریکا
درگذشت ۱۸ اکتبر ۱۹۳۱
 ایالات متحده آمریکا پرچم ایالات متحده آمریکا
مذهب خداانگاری
همسر ماری استیل‌ول
مینا ادیسون
فرزندان ماریون استل
توماس آلوا
ویلیام لزلی
مادلین
چارلز
و تئودور میلر ادیسون
والدین ساموئل اوژن ادیسون (۱۸۰۴-۱۸۹۶)
نانسی ماتئوس الیوت(۱۸۱۰-۱۸۷۱)

دیسون از اولین مخترعانی بود که توانست با موفقیت، بسیاری از اختراعات خود را به  برساند.



تاريخ : جمعه 1 شهريور 1392برچسب:, | 12:3 | نویسنده : آرمان |

گیتار نوعی ساز زهی است که با پیک یا انگشت نواخته می‌شود و از این جهت که سیم‌های آن در اثر ارتعاش تولید صدا می‌کند به سازهای گروه کوردوفون (بهانگلیسیCordophones)‏ یا 

سیر تاریخی

واژه guitar در زبان انگلیسی، gitarre در آلمانی و guitare در فرانسوی همگی مشتق شده از واژه guitarra در زبان اسپانیایی هستند که آن خود از واژه قیثاره در زبان عربی اندلسی مشتق شده است. این واژه نیز خود مشتق شده از واژه لاتین cithara است که نسبت آن به واژه κιθάρα kithara در یونانی باستان می‌رسد. این واژه یونانی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از واژه پارسی کهن سیه‌تار (سه‌تار) آمده است.

روايت هاي متفاوتي درمورد تاريخچه گيتار وجود دارد؛ عده ای بر این عقیده اند که گیتار از مصر سرچشمه گرفته است و عده ای نیز بر این نظرند که آن از سیتارای یونانی-آشوری (Greek Assyrian Cithara) که به وسیله رومی ها به اسپانیا آورده شده گرفته شده است. گیتار نتیجه تحول اروپا است. لوت نیز خود تحول یافته عود (به عربی العود = چوب) و بربط است. گفته می‌شود زریاب نامی عود را به اندلس آورد و از آن پس این ساز در اسپانیا و دیگر مناطق اروپا رایج شد.

در زمان حکومت اسلام در اروپا، این ساز توسط زریاب دارابگردی و چند تن از شاگردانش به اندلس برده شد. در آن زمان به گیتار، کیتارا یا قیتارا می‌گفتند و نام کنونی آن برگرفته از همین نام است. در واقع وجود پسوند تار در نام گیتار می‌تواند موید این باشد که گیتار سازی ایرانی است.

زریاب در ابتدا در اسپانیا شروع به آموزش گیتار کرد. در آن زمان اسپانیایی‌ها خود سبکی غنی بنام فلامنکو داشتند که با سازهایی از جمله کاستانت، کاخون با همراهی پالماس، بایلا (رقص فلامنکو) و کانته (آواز فلامنکو) نواخته می‌شد.

جد بزرگ تمام سازهایی که ما به عنوان کوردوفون از آنها یاد کردیم یک کمان موسیقی است که تنها یک سیم ساده به دو سر آن متصل بوده است که با کشیدن و رها کردن سیم صدایی در کمان ایجاد می شده و این صدا به وسیله یک تقویت کننده صوت که به آن متصل بوده تقویت می شده است. ازآنجاکه این سیم تنها یک صدای ساده ایجاد می کرده برای داشتن چندین صدا ابتدا یک سیم دیگر و سپس چندین سیم به اندازه های کوتاه تر به کمان بسته شده و از این طریق چندین صدا تولید گردیده است. ازدیاد این سیم ها و افزوده شدن یک جعبه تشدید صوت منجر به اختراع چنگ کمانی (Harp Arquee) گردید. سپس سازی متشکل از مجموعه ای از سیم ها به نام لیر ظهور کرد که در آن سیم هایی به طول مساوی کار گذاشته شده بود. یونانی ها دو نوع لیر داشتند، یکی به نام لیرا و دیگری به نام کیتارا؛ کیتارا به وسیله رومی ها تغییرشکل یافت؛ نام گیتار نیز از همین کلمه گرفته شده است. بعدها رومی ها برای نخستین بار سازهایی چون سیتارا، پاندورا Pandora و فیدیکولا Fidicula را نواختند و از این راه آلات کوردوفن در تمام اروپا رواج یافت؛ درواقع نخستین گیتارهای واقعی در آغاز دوره رنسانس به ظهور رسید؛ این گیتارها به دلیل داشتن بدنه ای باریک و شکلی مدور متمایز بودند. به تدریج در قرن های چهارده و پانزده پسوندهای موریسکا و لاتینا حذف شد و در سراسر اروپا آلات موسیقی خانواده گیتار با اسم هایی از قبیل: گیتارا، گیترنه، گیترن (Giteren)(سازی سیمی مفتولی و منسوخ شده شبیه به گیتار که به زبان فرانسوی گیترنه و به زبان اسپانیایی گیتارا گفته می شد) و شیتارا معین شدند. در همان زمان گروه زیادی از سازهای خانواده کوردوفن، با اسم هایی از قبیل: ویهوئلا (Vihuela) در اسپانیا و ویولا (Viola) در ایتالیا خوانده می شدند، كه بعضی از این سازها با آرشه (de arco)، بعضی با مضراب (de penola) و بعضی دیکر هم با انگشت (de mano) نواخته می شدند. بعدها از ویهوئلای انگشتی (Vihuela de mano ) نوعی گیتار به وجود مي آيد. درطی قرن های چهارده و پانزده در شکل گیتار و ویهوئلاي انگشتي تغییرات قابل توجه ای به وجود مي آيد، به تدریج در پهلوهای آنها فرورفتگی ایجاد مي شود و در قرن شانزده هر دو ساز آشکارا شبیه گیتار مي شوند. در قرن شانزده این دو ساز در اسپانیا بسیار رایج بودند و نوازندگی با انگشت به حدی عمومیت پیدا کرد که پسوند انگشت (de mano) در این کشور به کلی از اسم این سازها حذف شد. از آن پس گیتار بدنه ای بزرگ تر و شکلی مدورتر به خود گرفت.

گیتار
گیتار
 
رده‌بندی

سازهای زهی

محدودهٔ صوتی
Range guitar.png
سازهای مرتبط

فاوتی از آن بوجود آمده و هم اكنون جایگاه ویژه‌ای در موسیقی جهان دارد.



تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:, | 15:19 | نویسنده : آرمان |

دیوارنگاری یا گرافیتی (به انگلیسیGraffiti)‏ به تصویر کردن نقش‌ها، اشکال، حرف‌ها، نشانه‌ها، نمادها، الگوها و کلمه‌ها بر روی دیوارها و یا هر مکان عمومی‌ای که بتوان از آن به عنوان مکانی برای نوشتن، نقاشی، کنده‌کاری و خط‌کشی کردن استفاده کرد، گفته می‌شود. دیوارنگاشته‌ها، هرگونه علامت‌گذاری‌ای به حساب می‌آیند که می‌توانند در شکل‌های نوشتن ساده حرف‌ها تا نقاشی‌های استادانه ظاهر شوند. دیوار نوشته‌ها از دوران باستان به عنوان مثال یونان باستان، امپراطوری‌های روم،چین و ایران وجود داشته‌اند.

در دوران مدرن نگارگری به ویژه نگارگری با اسپری یا رنگ پاش و قلم موها بیشترین کاربرد را در ترسیم دیوارنگاشته‌ها دارند. در بیشتر کشورها نقاشی کردن و یا کشیدن هر علامت و تصویری بر روی دیوارها و یا املاک متعلق به افراد بدون جلب رضایت آنان کاری غیرمجاز و جرمی دارای پیگرد قانونی به شمار می‌آید. برخی از اوقات، این کار دربردارنده پیام‌های سیاسی و اجتماعی و حتی فرهنگی و ژانری کامل از بیان هنری مبتنی بر سبک نقاشی روی دیوار با رنگ پاش است. برای برخی از افراد شاید کار هنری فقط هنگامی از ارزش برخوردار است که در یک نگارخانه یا نمایشگاه هنری در معرض دید همگان قرار گیرد و برای کسانی دیگر شاید دیوار نگاشته‌ها گونه‌ای از ابراز احساسات قانون گریزانه به شمار آید که عامل و اقدام کننده به آن، حالتی اعتراض آمیز به خود گرفته‌است. دیوارنگاری در سال‌های اخیر در قلمرو فرهنگ عامیانه تحول یافته و در شکل‌های موسیقی زیرزمینی هیپ هاپ و B-boying یاbreakdancing (رقص سرعتی و پرسر وصدا)و سبک زندگی ای که از دید همگانی پنهان است، پدیدار شده‌است.

دیوارنگاری‌ها می‌توانند به عنوان علامتی از کارهای تبه‌کاران به شمار آیند که محدوده‌های نفوذ آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند. همچنین باید گفته شود که اختلاف نظر و مشاجره پیرامون دیوارنگاری میان مقامات حقوقی و قانونگذار و نیز مسئولان شهری از یک سو با کسانی که دیوارنگاری را شاید گونه‌ای از ابراز احساسات شهروندان تلقی می‌کنند، ادامه دارد. با این وجود گونه‌ها و سبک‌های متفاوتی از دیوارنگاری‌ها با سرعت زیاد درحال تبدیل شدن به شکلی ویژه از هنر هستند درحالی که بحث و گفتگو درباره ارزش آنها میان هواداران و مخالفانشان ادامه دارد.

دیوارنگاری بخشی از  ونیز از عناصر اصلی فرهنگ هیپ هاپ بشمار می‌آید. از جمله خطوط نوشتاری برای شعار و تصویر سازی برای زیباسازی شهری یا تبلیغات فرهنگی و بطور کلی رسم هر گونه اثر هنری شامل بر متن، تصویر و برجسته نگاری که توسط طراح صورت پذیرفته باشد. منظور از هنر خیابانی آن بخش از گرافیک است که در کوچه و خیابان و سطح شهر با آن برخورد می‌کنیم. این هنر تاریخچه‌ای بسیار کهن دارد و ریشه در سنگ‌نبشته‌های تاریخی غارها و کتیبه‌های باستانی نقاشی‌های دیواری در ابعاد گوناگون دیده‌اید که از همین دسته‌اند. در سده بیستم و کمابیش هم‌زمان با جنگ جهانی دوم، مشاهده درج نام و نشان گروه‌ها بر روی دیوارها تبدیل به امری عادی شد. در برخی مواقع این دیوارنگاری‌ها بسیار با دقت و هنرمندانه اجرا می‌شوند و سبک‌های متعددی به خود می‌گیرند. برخی از این آثار بار معنایی بیش‌تری را به دوش می‌کشند که ممکن است حاوی یک پیام اجتماعی یا سیاسی باشد که حتی با استفاده از افشانه‌های رنگی بر روی دیوارها، ساختمانها و قطارها رسم می‌شوند. شاید شما هم تصاویری از دیوار برلین را دیده باشید که لبریز از این آثار بود یا نگاره‌های دیگر اینترنتی را که دست به دست یا بهتر بگویم ایمیل به ایمیل می‌چرخند که حاوی تصاویر نقاشی‌شده سه بعدی بر کف خیابان‌ها هستند. این‌ها تماماً هنرهای خیابانی هستند.

 


تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:, | 15:14 | نویسنده : آرمان |

تلفن همراه

 

تلفن همراه یا تلفن موبایل که در فارسی گوشی موبایل هم گفته می‌شود، یک وسیلهٔ شخصی و قابل حمل برای ارتباط مخابراتی است.

برای استفاده از تلفن همراه باید شخص استفاده کننده که مشترک نامیده می‌شود، به یک شبکهٔ مخابراتی متّصل گردد. برای اتّصال به شبکه باید حساب اشتراک تلفن همراه در نزد سرویس دهنده (اپراتور) برای مشترک، ایجاد شده باشد. شبکه‌های مخابراتی تلفن عمومی در تمام دنیا با قراردادهای تجاری و شیوه‌های حسابرسی ویژهٔ خود، به هم متّصل می‌شوند و هر مشترک تلفن همراه معمولاً می‌تواند با گوشی خود، یک ارتباط تلفنی با دارندگان تلفن‌های ثابت یا همراه در هر جای زمین (مشروط به ارایهٔ سرویس در آن نقطه) برقرار کند.

تلفن‌های همراه از نظر امکانات، سرعت و نوع ارتباط، تا کنون در ۴ نسل ارائه شده‌اند:

1g - ارتباط بیسیم تلفنی به صورت آنالوگ

2g - ارتباط بیسیم دیجیتال برای مکالمه و پیام کوتاهSeveral mobile phones.png

2.5g - امکان GPRS برای اتصال به اینترنت، ارسال پیام‌های چند رسانه‌ای، تماس تلفنی همزمان با چند مشترک ارسال یک پیام برای چند مشترک.

3g - افزایش پهنای باند و بالا رفتن سرعت در ارتباط اینترنتی.

4g - ارتباط بیسیم SDR و حداقل ده برابر شدن ظرفیت، جلوگیری از تداخل، امکان ارتباط ویدئویی با سرعت بالا، افزایش سرعت اینترنت.

 

 



تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:, | 15:8 | نویسنده : آرمان |

پیشانۀ بازی یا کنسول بازی یک وسیله سرگرمی رایانه ای یا یک سیستم رایانه‏ای خاص است که برای نمایش تصاویر ویدیویی بازی رایانه‏ای بر روی یک وسیله نمایشگر مانند تلویزیون یا مانیتور بکار می رود. واژه کنسول بازی برای تمایز دستگاهی که برای فقط انجام بازی خریداری می شود با کامپیوتر شخصی که امکانات بیشتری دارد و دستگاه ها

تاریخچه

نسل اول

با وجود اینکه اولین بازیها ی رایانه ای در سال ۱۹۵۰ ساخته شدند ولی تا سال ۱۹۷۲ از کنسول های بازی خبری نبود . در همین زمان بود که یک وسیله الکترونیکی جدید پا به بازار گذاشت . اولین کنسول خانگی که با کابل به تلویزیون متصل میشد Magnavox Odyssey نام داشت و اولین بازی آن نیز پینگ پونگ بود .

اولین شخصی که برای اولین بار در تاریخ کنسول ها مسئول معرفی ان بود Ralph H. Baer بود . طی سال های ۱۹۷۵ به بعد Odyssey 100 منتشر شد که یک بازی دیگر را نیز به همراه داشت . علاوه بر پینگ پونگ بازی هاکی نیز برای ان ساخته شده بود .کنسول بعدی در این نسل Odyssey 200 بود که قابلیت بازی همزمان چهار نفر را داشت و بازی Smash نیز با ان منتشر شد . این بازی ها همگی ساخته شده توسط کمپانی Atari بودند . در همین دوران بود که ساخت کنسول های خانگی مورد توجه بسیاری از کمپانی ها قرار گرفت و درامد زایی از فروش ان زیر ذره بین رفت .

 



تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:, | 14:49 | نویسنده : آرمان |
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 9 صفحه بعد